8 juni 2013

En dag med motorcykeln

Hej!

Bestämde via en grupp på Facebook att vi skulle ta en tur med motorcyklarna idag lördag. Vi blev 9 totalt på 7 hojar. Trevligt med hojåkande kvinnor och idag var de två som gjorde dagen trevligare. Det började lite trögt för mig, kvällsjobbare som jag är med att väckarklockan ringde 08:00. Nåja lite kaffe, en titt på motorcykeln där ute och vetskapen om många sköna mil på densamma gjorde mig pigg.

Körde från Höör till Lund där vi samlades på en Shellmack kl 10:00. Därifrån gick färden lite runt för att hämta upp en till. Sen blev det riktigt åka av emellanåt för nog ska man dra på lite med alla hk man har mellan benen, det hör liksom till! Fråga mig inte riktigt var vi körde för jag har ingen koll men vi följde västkusten upp till Landskrona på mindre vägar, så mycket fattade jag! :) Vi tog en bensträckare i Ålabodarna. Färden gick sen vidare på olika fina vägar tills vi kom till Café Bialitt där fika smakade ovanligt bra!

Därifrån sa vi tack för idag och våra vägar skildes. Jag åkte med Per hem till honom med familj i Lund för lördagsgrillning. En trevlig lördag som för mig innebar ca: 24 mil på min Kawasaki och god mat på flera ställen!

Tack alla för god gemenskap!

Bosse

Fika, Café Bialitt (klicka på bilden för större)

En gäng nöjesmaskiner! (klicka på bilden för större)

Undertecknad äter en 88:an i Ålabodarna (klicka på bilden för större)

1 kommentar:

  1. En supertrevlig runda, med i gammal vanlig ordning underbara människor med på färden. Många skratt och gott umgänge samt fika. En riktigt lyckad dag, med bästa vänner!

    SvaraRadera