3 december 2012

Strömavbrott

Hej!

Igår var det dags igen, för ett strömavbrott alltså. La mig vid 1:30-tiden och vaknade vid 4-tiden av att jag frös under täcket, nä jag har ingen kvinna som värmer mig, någon som vill? :). Luftvärmepumpen hade slocknat och allt annat som behöver direkt ström också och det var -11,5° ute. 14-15 grader inomhus är inte varmt kan jag säga.

Steg upp för att undersöka och blev konfunderad över att de, efter 45 min när strömmen kom tillbaka, var ström bara i halva huset. Vardagsrummet var dött. Nu blev jag ju nyfiken och pigg för jag blir ju det när tekniska saker är i görningen. :). Tänkte att en av säkringarna på vinden lagt av men orkade inte att gå ut i minusgrader, resa stegen och via luckan på altanen krypa upp på vinden för att kolla.

Gick och la mig igen (samtidigt som strömmen försvann igen) med gott om kläder på mig och när mobilen ringde kl 9 var det varmt i huset igen och ström överallt. Kollade på Eon:s webbplats och där kunde jag se exakt när strömmen försvann och när den återkommit. En fin service tycker jag!

Det är vad det är att bo på landet! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar