27 december 2012

En omväxlande dag på jobbet!


Hemma efter en omväxlande dag på jobbet. Det började med att jag knappt hann sova för jag började tidigt. Sen precis när jag kommit till Lund C med avlösningsbilen för att avlösa en 166 så ringer det. Trafikledningen (TL) säger att bussen jag ska ha fallerar en spegel och att chauffören kört på en fågel. - Kör tillbaka till depån och hämta en annan buss. Jag kör tillbaka, går in och hänger tillbaka nycklarna till bilen och går ut i ösregnet för att hitta min buss.

Då jag har dåligt minne ringer jag igen och frågar vilken buss det var för jag ser 6694 men det var 6794 jag skulle ha. Längst bort vid plats 48 typ ser jag en MAN-buss och går dit i ösregnet (med kaffemuggen i en hand och telefonen i den andra) för det måste ju vara den men se det är det inte och 6794 finns inte att finna.

Då får jag 6694 som jag tänkte jag skulle ha från början. TL var snäll och kastade om i bussomloppen för att jag skulle slippa springa där i regnet mer. 7 min förenad från Lund C mot Staffanstorp men inte alltför sura miner från de få resenärerna jag fick.

Någon timme senare ska jag byta buss och linje med en chaufför i S Sandby. Nog fan kör han in i fel fålla eftersom han inte kollat på sin körplan att vi ska byta buss. Han får köra mot enkelriktat och lämna bussen där till mig. Han skyller på "Human error"... *asg*

Men sen blev det rätt kul med en tur på gamla goa linje 157 till Eslöv. Efter rasten så flöt det på bra med en Solarisbuss och 171, 130 och linje 169 och efter lite skämtande med Camilla i fikarummet satte jag mig i bilen för att köra hem. Slog på torkarna på min Volvo och den vänstra torkaren hade frusit fast men den högra gick. En av två torkare är ju bättre än ingen alls. Nu behövdes inte torkarna eftersom det är rätt torrt på vägarna. Väl hemma kollade jag upp det och det visade sig att vänster torkare bara hade lossnat lit. Spände fast den och nu fungerar båda torkarna.

Nu sitter jag här och dricker ett halv glas rött och trivs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar