25 augusti 2012

Sportbilsuppdatering 2

Hej!

Sedan den 1 augusti 2012 fungerar min sportbil igen. Efter många turer fram och tillbaka med denna bilen som jag inhandlade för två år sedan så är problemen lösta nu. Kopplingen var helt slut så den lät jag Toyota byta när de ändå hade bilen hos sig för diagnostisering ang växellådselektroniken och dess oförmåga att göra vad den skulle.

En ny hydralpump (som är en del i växlingssystemet) fick det bli för 24 000 kr. Den går inte att få tag på begagnad så jag hade liksom inget val. Jag skickade dock ett mejl till chefen för Toyota i byn och förklarade läget. Det slutade med att jag fick köpa pumpen för 20 000 kr.

Den anlände efter någon vecka och jag monterade själv in den och kopplade in högtrycksslangarna och se på självaste fan! Med tändningen på så tog det 20 sek och sen började databoxarna hitta denna nya pump och även den nya kopplingen. Elektroniken kollade upp så allt var i sin ordning genom att växla genom alla växlar och gav sen klartecken genom att släcka den ilskna röda lampan för växellådsproblem och tända den gröna N-lampan!

Sen var där någon som jublade och hoppade jämfota, inte länge dock för jag måste sitta i bilen för att kunna köra. Ner med taket och iväg körde jag och allt fungerade perfekt och gör det än!

Toyota MR2 Roadster

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar