13 juni 2012

Sportbilsuppdatering

Hej!

Denna Toyota MR2 Roadster SMT -01 som jag köpte hösten 2010 är en följetong som aldrig verkar ta slut! (skrattblandad gråt). Växellådsbyte (på maskinskadegarantin, jippi!), kopplingslir (kopplingsbyte fixat av Toyota med en saftig räkning för mig att betala) och hembärgning av bilen igen imorgon därför att Toyota bara verkar gissa och vill byta ut del efter del.

Senast en hydralpump (som är en del i sättet som den halvautomatiska växellådan elektroniskt styrs) för 23 000 kr som innan jag lämnade in bilen fungerade. Kanske att Toyota har rätt att den är defekt men jag är tveksam och vill pilla själv. Pumpen kan jag köpa själv och montera om jag vill.

Jag lär vara Sveriges enda amatörexpert på denna växellådas funktionalitet när jag fått bilen rullande igen. Det finns bara fyra bilar i hela Sverige med denna växellådan av totalt 90 Toyota MR2 av den tredje generationen (2000 - 2007).

2 kommentarer:

  1. Har aldrig varit i den situationen, o jag misstänker att om jag skulle börjat skruva, hade jag nog fördärvat en fullt fungerande bil. Men, okunnig som jag e, trodde jag, att OM en verkstad tog på sig arbetet....tog betalt...så fanns det nån sorts garanti. Ännu mer, när det börjar röra sig om rätt mycket pengar!? O kanske även Toyotas rykte o goodwill? Tycker synd om dig, o hoppas bilfan blir frisk...så du får NÅN dag nercabbat! / Camilla

    SvaraRadera