23 november 2011

Var tar vintern vägen?

Hej!

Förra året låg snön från oktober till januari, eller var det februari kanske. Det är slutet på november nu och än syns ingen snö och inga minusgrader i Skåne. Jag klagar inte för jag tycker det kan vara denna typ av väder till april för att sen övergå till vår direkt! Än har jag inte ställt av sportbilen för jag tycker att så länge det inte är dåligt väglag så kan jag ju köra med den och låtsas att det är högsommar! :)

Kvälls/nattarbetare som jag är numera har en nackdel och det är att det är inte många timmar med dagsljus. Det skymmer redan vid fyra-tiden och vaknar jag vid tolv-tiden så blir det dåligt med dagsljuset. Fördelen är att det är lugnt och skönt att köra på vardagskvällar. På helger kan det dock ibland bli mer resenärer än under rusningstrafik på vissa busslinjer. Många ska betala med bankkort och tidtabellen går inte att hålla men jag jobbar ju bara varannan helg så det går det också.

Den glade sportbilsägaren!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar