19 september 2011

Semestern är till ända

Hej!

Fem veckors semester är till ända och idag börjar allvaret som busschaufför igen. Kluven är jag och känner att jag utan vidare hade kunnat vara ledig året ut. Men lönen måste jag ju ha och den får jag inte om jag inte börjar jobba idag. Jag hade fyra veckors semester men förlängde den med en vecka.

Jag får se det positiva i att jag trivs bakom bussratten och behöver aldrig stiga upp tidigt på morgonen då jag bara jobbar eftermiddag/kväll/natt och således maximerar löneuttaget från min arbetsgivare Nobina.

Trevligt trots en brand är att jag efter det förargliga (dålig-på-att-svetsa-vinterbilen-så-det-blev-en-liten-Seat-bilbrand) bara har min Toyota MR2 att pendla till jobbet med. Den är ju rolig att köra med tills vintern ankommer och en annan billig vinterbil är inköpt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar