11 augusti 2011

Helvete vad jag är glad!

Hej!

Trots det ständiga regnandet så är undertecknad på ett strålande humör. Ja det är inte klokt vad jag är glad! Problem existerar inte utan det är bara glädje!

Anledningen är att min käre sportbil nu återigen står här utanför huset! Hämtade den idag hos Toyota och det känns så jädra bra nu! 3,5 månaders strul utmynnade i att jag betalade halva självrisken, fick nyckeln och körde där ifrån med en blänkande och sprillans ny SMT-växellåda! Jo bilen går som en dröm nu!

Måste också tacka Magnus på Folksam för en synnerligen väl genomförd handläggning av mitt maskinskadeärende! Jag har inget att klaga på överhuvudtaget. Tack!

SMT (sequential manual transmission)


Överkurs:

"Med Sekventiell Växellåda växlar du utan att ha en kopplingspedal. Systemet är utvecklat för Formel 1-bilar och låter dig koncentrera dig på att accelerera, bromsa och finna rätt "spår" vid kurvtagning och omkörningar. SMT-systemet kopplar ur automatiskt och väljer rätt motorvarv vid växlingen, medan sensorer och en dator sköter själva växlingen. Med en förkromad växelspak växlar du genom att föra spaken bakåt + eller framåt - eller med knappar monterade i ratten"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar