29 juli 2011

Nya däck på vinterbilen.

Hej!

Jag har idag lämnat min Seat Toledo till däckverkstaden i byn. Fyra vinterdäck och en framvagnsinställning ska det bli. Då framvagnsinställningen tar lite tid så fick jag en lånebil att köra hem med.

Skönt ska det bli med nya däck för de där sitter på nu är bara bedrövliga. Pendlar 150 mil i månaden och det är då inte alls kul att känna sig lite illa till mods med snedslitna däck och en bil som drar till höger. Regnar det sänker jag farten till 60-70 på motorvägen för jag litar inte på däcken...

Att det dröjt beror på att jag egentligen inte skulle ha kört med bilen nu utan det skulle varit sportbilen. Men den står ju fortsatt på verkstaden som ni säkert vet. Vinterdäck har jag köpt till Seaten för det är ju min vinterbil.

Nu är bilen hemma igen och däcken är redo för snö ser jag... Vredestein Snowtrac 3 heter däcken.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar