25 april 2011

Sportbilen är nu lite krasslig

Hej!

Min sportbil är sjuk.

Trodde växellådan rasade igår när jag la in femman i höjd med Eslöv på vägen hem från jobbet. Jävlar vad det rasslade men konstigt nog så gick det att köra den sista milen hem på tvåans växel.

Nu går den att starta ibland och omväxlande låser sig den elektoniskt/hydraliskt styrda växellådan och info sökes på bilforum på nätet. Det senaste är att det är lager i växellådan som lagt av men det återstår att se.

Det är ju kul nästan jämnt men jag tar det med ro. Jag lagar bilen själv vad det lider och under tiden har jag både en Kawasaki och en Seat att frakta mig själv med.

2 kommentarer:

  1. Vad tråkigt då det äntligen har blivit cabbeväder//svägerskan

    SvaraRadera
  2. Ja säg den glädje som varar men bilen ska få se solen i nercabbat skick igen! :)

    SvaraRadera