8 mars 2011

Vindavvisare

Hej!

Min Toyota MR2 ska vara originalutrustad med en uppfällbar liten vindavvisare bakom stolarna. Den ska minska vindturbulensen som kommer bakifrån när man kör nercabbat. När jag köpte bilen satt där stora kromade och i mitt tycke fruktansvärt fula störbågar bakom stolarna istället för vindavvisaren.

Bågarna klippte liksom av de svepande linjerna på bilen med den bruna skininredningen och det likaså bruna taket i nerfällt läge. Sen gjorde de att ryggstöden inte kunde vinklas helt bak vilket gjorde körställningen obekväm.

Jag plockade bort dom och då såg jag i handboken till bilen att där skulle sitta en vindavvisare. Antagligen har någon ägare tagit bort den för att kunna fästa dessa fula kromade bågar. Nu till det fina och det är att jag hittat en original vindavvisare via bildelsbasen.se och den är på väg med posten!


Vindavvisaren
Utan bågar


Med i mitt tycke fula bågar
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar