25 mars 2011

Sorg och glädje

Hej!

Min farmor begravdes idag efter ett 98 årigt liv. Sorgligt ja men vid den åldern är det naturligt. Både jag och min storebror tänkte under begravningen att nu var det sista personen ur den generationen som gick bort. Nästa lär ju statistisk sätt bli mamma och pappa.

Träffade min pappa efter begravningen för första gången på ca: 20 år. Det kan bli så att kontakten liksom bryts men jag sa att jag ska hälsa på honom till sommaren i Småland och det blev uppskattat.

Efter begravningen körde jag hem och hoppade in i grannens bil med honom bakom ratten. Min Toyota MR2 Roadster skulle hämtas hos verkstaden! Oj vad fin den har blivit! Inte ett spår av skadan i fronten. Hela spoilern har varit avtagen och fixad. 9,5 timmars jobb som skulle kostat mig 15 000 kr utan helförsäkringen. Nu kom jag undan med bara 2000 kr.

Och ett plus för en som inte är så glad för att städa är att bilen är skinande ren från insidan till utsidan! Fin service tycker jag!

Tjingeling! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar