11 mars 2011

Glasfiberskada

Hej!

I onsdags blev det ju ruskigt halt på kvällen och jag snurrade lite på motorvägen på väg hem. Vad hjälper abs-bromsar när bilen kasar i sidled? Lite kanske då farten sänks men ändock så lyckades jag träffa sidoräcket. Dumt och jag har ingen godtagbar ursäkt. Jag var bara dum!

Helförsäkrad är bilen men jag åker på självrisken. Den kan dock betalas till viss del (eller hela) eftersom jag har stilleståndsersättning på 100 kr för varje dag bilen står på verkstaden. Enligt lackfirman kan det ta sin tid att laga denna glasfiberskada som sträcker sig över hela fronten då det även spruckit under lacken på mitten av framspoilern. Än har jag inte lämnat in bilen.

Jag sitter ju inte i sjön för till jobbet tar jag mig med min Seat Toledo.


Glasfiberskadan (klicka på bilden för större)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar