22 mars 2011

Elpriset

Hej!

Skyhöga elräkningar har jag fått och visserligen har vintern varit kall men nog har jag reagerat över beloppen jämfört med förra vintern. Jag menar jag värmer visserligen mitt lilla hus med el men det är ju en luft/luftvärmepump som är effektiv och förra vintern reagerade jag inte ens över att räkningarna var högre...

Reagera ordentligt fick jag allt göra igår då ännu en skyhög räkning damp ner som även den ska betalas nu den siste. Fick en i slutet på förra månaden med samma förfallodatum.

Jag fick ju ringa elbolaget och det visar sig att jag sedan okt betalt 100% rörligt pris trots att jag samma månad tecknade ett elmix-avtal viket innebär att under vintermånaderna är det mesta fast pris och resten rörligt och under sommaren är det tvärtom.

Kvinnan i kundtjänsten höll på att trilla av stolen när hon till slut förstod vad jag menade med vad som står på baksidan av räkningarna. Det står bara ett streck i kolumnen "fast effekt" sedan okt! Detta får inte hända sa hon och skulle personligen ta tag i detta för jag har ju fått betala alldeles för mycket hela vintern.

Tur att man är om sig och kring sig! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar