31 mars 2011

Däck

Hej!

Jag behöver nya däck till min Toyota MR2:a. 205/50 x 15 bak och 185/55 x 15 fram. Sportbil javisst men jag är ingen racerförare och bankörning vet jag inte vad det är så några riktigt dyra högprestandadäck behöver jag inte. Jag drar på ibland när jag accelererar men i övrigt kör jag rätt lugnt och fint. Skruvat.se  har börjat sälja däck on-line och jag har hittat Nankang NS2 till min bil för totalt 1 932 kr. inkl frakt för alla 4 däck.

Som förstagångsköpare fick jag 100 kr i rabatt. Äldre Nankang NS1 ska visst vara värdelösa men dessa nya Nankang NS2 ska var rätt bra. Åsikterna går isär när jag läser om däcken på nätet men för vanlig körning duger dom. Att de slits ut fort vid bankörning må vara hänt men på en racerbana hamnar aldrig min bil. Det finns ju E22:an *asg*

Sen kostar det ca: 600 kr att få dom påsatta eller billigare. Tycker det är synnerligen prisvärt faktiskt för ett däck som inte tillhör toppen men ändå används av många och då duger det säkert till undertecknad också. Ca. 2 500 kr för fyra sommardäck monterade på bilen! Det är billigt!

Får fundera lite till bara innan jag beställer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar