19 februari 2011

Toyota MR2-problemen är lösta! :)

Hej!

Felet med min sportbil har aldrig varit kopplingen, växellådan eller något annat allvarligt. Det har varit en så simpel sak som att något i eller omkring gasspjället i insuget fastnat eller rört sig trögt. Vad som nu efter dessa veckor av frustration löst problemet var att jag satte mig i bilen med motorn avstängd och trampade som en galning på gaspedelen upprepade gånger i 30 sekunder.

Då började jag höra ett klickande ljud från något som rörde på sig vid gasspjället. Ju mer jag trampade ju mer hördes ljudet så jag trampade på tills ljudet inte ökade längre. Startade bilen och inga problem existerade längre! Ni kan nog förstå hur underteckand jublade?! :)

Imorse beteede sig bilen lite skumt med aning ryck när jag skulle iväg och då stängde jag av motorn och trampade på gasen upprepade gånger i 10 sek, startade bilen och ryckandet var inte där.

Så lite smörjning på lämpligt ställe och problemet ska vara helt försvunnet och inte återkomma när bilen står still över natten. Nu sitter insug och allting framåt mot väggen mellan motor och kupé så det är svårt att komma åt att smörja men det är ju inga problem att lösa när det blir varmare väder!

Edit: Jag gick precis ut och siktade med 5-56 in mot spjällhuset och dränkte allt och nu går det så lätt så!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar