10 februari 2011

Lite glädje sprider sig minsann!

Hej!

Glädje är det ju nu. Efter den högst manuella omlärningsproceduren för min SMT-växellåda så verkar det bli mindre och mindre ryckade vid start ju mer jag kör. En snubbe på en annan toyotaverkstad (jag var på en igår) provkörde bilen idag och han sa att ryckandet kan bero på att bilen stått still så länge och det kan ha blivit avlagring på diverse kopplingsdetaljer men bara kör så blir det säkert bättre.

Jag tror vad jag vill på hans uttalande. Vad jag själv pysslat med vad gäller att lära om systemet nämnde jag inte. Om det inte blir riktigt bra så kanske ni kan titta på det? Nja sa han, eftersom inga MR2:or med smt-låda någonsin har sålts i Sverige som nya så har jag nog inte diagnostikverktyg för att kolla. Min är importerad från Tyskland 2007.

Nu beter sig ju bilen bättre och bättre ju längre jag kör för växellådan är adaptiv och justerar sig själv hela tiden så det blir säkert bra. Nu är ju bilen körbar med endast aningen ryck vid start så det blir sportbilen på jobbets parkering imorgon bitti. :):):)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar