12 januari 2011

Då är jag igång igen!

Hej!

Nu är jag igång igen bakom bussratten. Kan känna av ischasen stundtals med det blir inte värre. Känner jag att jag kan köra buss hela dagarna så gör det sa sjukgymnasten. Diskbråcket läker ihop ändå.

Något annorlunda är det nu då jag bara kör de fem linjerna mellan Lund och Malmö varav fyra rullar på motorvägen och en går via Hjärup, Åkarp och Arlöv. Man flänger fram och tillbaka på motorvägen den mesta tiden med snålt om regleringstid vid ändhållplatserna så ofta är det bara till att släppa av resenärer och ta på nya utan att lämna förarstolen.

Tiden går fort och jag känner mig rätt nyttig tycker jag då många åker buss mellan Lund och Malmö. Tre av linjerna jag kör angör Lunds Tekniska högskola och Ericsson och där är många resande. Nackdelen är vår oerhört tråkiga rastlokal på södervärn i Malmö men jag får ta det goda med det onda.

Det goda är ju att jag känner mig nyttig, alltid har en bra förarstol att sitta i (då det är samma typ av bussar som alltid går på dessa linjer) och stundtals trivs rätt bra i Malmös täta trafik. Jag känner liksom att jag är med "var det händer" så att säga. Ett annat inte helt ovidkommande plus är att jag numera går på BBA (Bussbolagens Branchavtal) vilket innebär högre lön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar