8 december 2010

Tv dagtid

Hej!

När jag känner mig sysslolös under min sjukskrivning så är det ju bra att det finns 40 tv-kanaler att välja mellan. National Geographic, History Channel och Tv4 Fakta är kanaler jag tittar på dagtid. Många intressanta progam faktiskt.

Favoritprogrammet är "Det kungliga lasarettet" på Tv4 Fakta. Välgjord sjukhusserie från Australien. Vad som är riktigt bra med serien är att dom inte tvekar att visa riktiga operationer i närbild. Intressant är det ju när dom tar fram elsågen och sågar hål i skallbenet eller sågar av ett ben i kroppen någonstans. För ett ögonblick kan jag knappt titta. Jag ryser av obehag men kan inte låta bli att titta ändå. :)

Det slutar inte alltid lyckligt i serien vilket ju är som i verkliga livet. Trots omfattande operationer så överlever inte patienten. Oftast är det då cancer med i bilden som sprider sig och inte går att stoppa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar