11 december 2010

Telias digital-tv

Hej!

Telia har uppdaterat våra digital-tvboxar. Jo det strulade i några timmar i förrgår men det är inte det jag tänker skriva om utan vad denna uppdatering har inneburit i praktiskt handhavande.

Jag steg ur sängen 11:30 idag. Såg på nätet att det var skidor på Svt1 som hade börjat 10:45. Jag startar digital-box och tv och slår på ettan och möts av: Tryck Ok för att se programet från början. Jag trycker OK och jag ser sändningen från början dvs. från kl 10:45.

Då jag har hårddisk i boxen så kan man ju tro att det är en databuffert jag kollar på men boxen stod på Showtime när jag startade den och jag slog över till Svt1 så någon buffert fanns inte på kanalen. Vad som hände var att samtidigt som sändningen startade så spelades den in för att kunna tittas på i efterhand via Svt Play som ju finns integrerat i våra digital-boxar.

Så när jag tryckte OK och att jag ville se sändningen från början så skickades dataströmmen från Svt Play. Inga konstigheter utan bara sändningen rakt upp och ner på tv:n. Jag ser alltså inte var jag får strömmen ifrån utan jag bara ser sändningen från början som om inget har hänt.

Sånt här diggar jag! Jo jag går igång på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar