4 december 2010

Sysslolös

Hej!

Sysslolös som jag känner mig efter 54 dagrs sjukskrivning så ska jag joxa dator lite. Senaste Linuxdistributionen av Ubuntu ska installeras som dualboot på min laptop. Har provat förr men då har det strulat. Med varje ny version blir ju Ubuntu bättre. Ska bli intressant att se om laptopen går igång helt utan strul från start..

Återkommer!

Linux förnekar sig inte. Nätverkskortet hittades inte och att installera dessa drivrutiner är krångligt. Inte för att jag inte skulle klara av det men jag orkar inte. Har ju utmärkta Windows 7 sen innan. Anledningen till min installation berodde på linuxfanatiker i ett forum som skrev om Linux förträfflighet och jag tänkte att jag kan ju prova med senaste Ubuntudisdributionen.

Men nä! Linux saknar användarvänlighet när något strular. Att inte per automatik hitta och installera ett standard trådlöst nätverkskort i en några år gammal Acer laptop är skandalöst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar