7 december 2010

Linux i ett nötskal igen...

Hej!

Provade att installera Ubuntu (Linux) på min stationära dator precis. Den har en AMD dualcore processor och 4 Gb i ram så den är inte vek på något sätt. Provade på laptopen igår men där hittades ju inte ens nätverkskortet så internet nådde jag inte.

Jodå installationen på denna stationära fortgick och allt gick igång. Många uppdateringar skulle hämtas och det fick datorn syssla med medans jag kollade runt bland olika program. Hittade ett bildvisningsprogram och började importera bilder från en windows-hårddisk. Efter 5 min hängde sig datorn. Väntade säkert en kvart men var tvungen att tvångsstänga datorn.

Igång med den igen och valet att starta Ubuntu eller Windows 7 visade sig igen vilket ju är bra. Valde Ubuntu och sen var det kört. Nedanstående bilder visar vad jag fick uppleva om och om igen trots många startförsök. Jag startade Windows 7 och har nu avinstallerat Ubuntu igen. Med sådan text på skärmen är det knappast användarvänligt och helt ointressant för mig som annars tycker det är kul att joxa med datorer


Jag är inte så duktig på datorer så jag förstår vad jag ska göra här...
 
Ännu mer kinesiska...
 
Svart men med en blinkande markör längst upp till vänster som inte syns på bilden...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar