14 december 2010

Långdragen ischias

Hej!

Långdragen ischias? Egentligen inte då sjukgymnasten säger att ett diskbråck inte har läkt helt förrän efter 7-8 månader. Sjukskrivningen behöver inte vara så länge för man blir symtomfri långt innan i normala fall. Nu har jag varit hemma i två månader och jag behöver längre tid.

Hon sa att hon var förvånad över att jag efter förra omgången 2008/2009 inte ens behövde 4 månaders sjukskrivning. Det brukar ta längre tid sa hon. Jag har väl gott läkekött kan jag tänka mig.

Körde till byn (5 km) för att handla nu ikväll. Kändes ju rätt bra i benet så jag tog en extra runda på några mil. Efter 15-20 minuter sa benet ifrån. Det sa: min gode man, res dig upp! Och det fick jag allt göra när jag lite senare kommit hem.

Jag satsar på att köra buss igen i jan 2011. Kanske lite väl optimistiskt men jag är ju trots allt en optimist!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar