1 december 2010

Kul tillvaro?

Hej alla mina kära bloggläsare!

Kul tillvaro? Jag ska egentligen inte klaga. Jag går och drar här hemma i huset. Åttonde veckan nu med sjukskrivning. Ischiasen börjar ge med sig så sakta och jag får sova längre på nätterna nu innan jag vaknar av värk ända ner i västerfoten.

Jag känner en som haft min skit i över tio år och som inte blir av med det. Han föll och slog sönder två diskar i ryggen. Så mina tillfälliga problem med att inte kunna sitta och att ha ont i benet är ju egentligen inga större problem om jag jämför med honom eller andra som har kroniska sjukdomar! Jag blir ju frisk så småningom.

Sjukpenning och AFA-försäkring har jag så ekonomiskt går det ingen nöd på mig. Även om det just nu dröjer med ersättningen från försäkringskassan men det löser sig.

Dagarna fortgår med promenader, facebook, bloggeri, köra racerbilar på datorn (Need for Speed - Hot Pursuit), tv, radio och allmänt slappande. Varenda dag kollar jag en massa sience fiction serier på olika tv-kanaler. Star Trek Voyager, Star Trek Enterprise och några andra säsonger av sci-fi serier nerladdade till datorn.

Vädret är ju vintrigt och kollar utetempen gör jag hela tiden av någon anledning. Antagligen för att bara bekräfta att luftvärmepumpen klarar av att värma huset trots 10-11 minusgrader ute. Njuter lite gör jag över att jag slipper köra buss i detta vädret. Det var rätt kul när jag var yngre men nu vill jag ha barmark och sol för att riktigt trivas bakom bussratten.

Ser ju fram emot våren med varmare väder. Motorcykel och en sportbil med cabriolet står körklara här ute. Det ska bli kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar