16 november 2010

Tramadoleffekten? Jo jag tackar!

Hej!

Jag trodde att den igår utskrivna Tramadolen skulle vara effektivare vad gäller smärtlindring än vad den nu visat sig vara. Nu står jag här vid datorn igen för att jag vaknade av värk i ischiasnerven. Klockan är 04:47. Tramadolen verkade fortare med den beror nog på att tabletten i sig innehåller vätska som när väl ytterhöljet lösts upp rinner ut direkt.

Hmm... fick precis springa och kasta mig på sängen för annars hade jag fallit ihop på golvet. Fick på en sekund ett yrselanfall som inte liknar något jag varit med om innan, riktigt otäckt faktiskt. Och jag är aldrig yr eller på gränsen till att svimma annars. Yrsel är tydligen en vanlig reaktion på Tramadol. 1 av 10 drabbas. Känner att hjärnan inte är med och jag ser lite illa tycker jag.

Igår kväll försvann visserligen värken på en halvtimme med Tramadol och Pamol men jag kände mig liksom hög med hjärnan på högvarv och kunde inte somna av den anledningen. Nä jag håller mig till Ibumetin/Pamol hädanefter. Visserligen lite mindre effektiva men jag känner inga biverkningar överhuvudtaget.

Jag kan förstå att Tramadol för några år sedan blev receptbelagda efter att ha varit receptfria för är där sådana här biverkningar så är de direkt olämpliga vid bilkörning t ex. Nu kan de som är beroende av Tramadol ändå köpa dom på internet.

Nu har jag svalt en Ibumetin och två Pamol och ska hitta till sängen igen.

3 kommentarer:

  1. Faran med all smärtlindring tror jag e att man FÖREBYGGER smärtan. O sen vet man inte om den finns där...o bara fortsätter o fortsätter...
    Är dock inte såå orolig över ditt "pillerknaprande" eftersom du verkar ha insikt i både intag o smärtorna!? Lycka till o krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Tack!

    Jo insikt har jag och Tramadolen får ligga för jag vill inte bli hög på tabletter vilket jag ju tyckte mig bli med den. Gansk otäckt att en liten jävla vit pilla kan få en både hög och framkalla ett lite yrselanfall...

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Mitt namn är Innas Forsal och jag läser tredje och sista året vid den naturvetenskapliga linjen vid Bladins Gymnasium. Jag kommer ´detta år att göra ett projektarbete om diskbråck och undrar ifall jag kan intervjua dig. Om du är intresserad kan ni kontakta mig via email: innas_ifk@hotmail.com

    SvaraRadera