24 november 2010

Tablettmissbrukare?

Hej!

Efter 45 dagars sjukskrivning för mitt diskbråck och ischiassmärta ner i vänster fot och 12 värktabletter/dygn så har det hittentills blivit 540 tabletter totalt. 180 st Ibumetin 400mg och 360 st Pamol 500mg. Det är en hel del... hmm. Men några biverkningar har jag inte märkt av mer än att jag är lite trött om dagarna. Jag provade två Tramadol också en dag men då blev jag ju hög som ett hus och kunde inte sova.

Det är bara till att fortsätta knapra tabletter tills bråcket är läkt. Utan tabletter står jag inte ut och kan inte alls sova.

3 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag jobbar med uppsökande kundtjänst för AFA Försäkring och såg att du skriver att du är sjukskriven.

    Du kan ha rätt till ersättning från oss om du jobbar på en arbetsplats som har kollektivavtal (och 90% av alla anställda i Sverige täcks av kollektivavtal).

    Här kan du läsa mer om vår sjukförsäkring: www.afaforsakring.se/sjukforsakring

    Ring oss på 0771-88 00 99 mellan 8-17 på vardagar så kan vi hjälpa dig vidare.

    Vill du veta mer om uppsökande kundtjänst och hur vi hittade dig kan du läsa det här:
    www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

    Sophia
    AFA Försäkring

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset om AFA men jag vet om den och använder den. Det står säkert någonstans i min blogg då detta är andra gångn ja är långtidssjukskriven och skrivit om det. Det går ju inte per automatik detta med AFA utan man måste aktivt ansöka. Försäkringskassans första utskick vid sjukskrivning innehåller numera tips om just AFA-försäkringen.

    SvaraRadera
  3. Får tillägga att uppsökande kundtjänst är bra för det är ju synd om de som inte har någon aning om AFA och går miste om ersättning vid sjukskrivning från 15:e dagen. http://www.afaforsakring.se/uppsokande_kundtjanst

    SvaraRadera