19 november 2010

Lite bättre och motorcykel

Hej!

Vaknar inte längre efter 3-4 timmar på natten av ischiasvärken utan sover 6-7 timmar istället. Det måste ju bero på att bråcket på disken har gått tillbaka lite och att inflammationen i nervrötterna i ryggraden är mindre. Värktabletterna räcker liksom längre. Sitta går fortfarande inte men alla små framsteg är ju av godo så jag är nöjd ändå.

Samtidigt vet jag sen förra omgången med ischiasbesvär att jag kan få återfall om några dagar och få så jädra ont så jag inte vet var jag ska bli av. Men två steg framåt och ett steg bakåt gör ju att det ändå sakta går framåt i läkningsprocessen.

Kompisen Per har köpt en 500cc motorcykel av märket Honda. Fel årstid att inhandla mc kan tyckas men kommer tillfället så kommer det. Betänk mitt inköp av en sportbil cabriolet för en månad sedan... Han körde hit till mig igår kväll för att visa upp sin skapelse och för att dricka kaffe.

Fräck mc i den nakna modellen utan plastkåpor i mängder. Ska bli kul till våren när vi ska tokaccelerera och vid valda tillfällen köra som idioter med våra tvåhjulingar! Han på sin Honda och jag på min Kawasaki!

Pers Honda CB500 från -97

Min Kawasaki  Z 750 LTD från -81


2 kommentarer:

  1. Busschauffören på Veolia19 november 2010 13:49

    Vi ska ha såååååå kul till våren !!!! Fika lite varstans, kanske inte bara i skåne, om vädret och lusten faller på !!!

    SvaraRadera