16 november 2010

Lampbyte på en Seat Toledo

Hej!

För att slippa massa strul i vinter när det blir för kallt att meka bil så tänkte jag att jag byter både halv och helljuslampor så slipper jag framtida strul på lampfronten på ett tag. Varför ska det vara så jädra omständigt att byta halvljuslampor på en Seat Toledo?

Kablar precis så det räcker och inte ens 3 mm för långa. Det är ju bara så irriterande när sladden bara hade behövt vara 2 cm längre för att kunna få dit den men icke! Batteriet fick jag plocka bort för att kunna sätta dit kabeln som lossnat från vänster helljus när jag skulla plocka av en plastkåpa. Höger sida har jag inte försökt med ens för där ser det ännu trängre ut med ac-rör och annan skit i vägen.

Efter allt strul så fungerar ändå inte helljuset på vänster sida och halvljuset lyser dåligt. Får kolla upp vilken typ av H1-lampa det ska vara på halvljuset och helljuset. Kanske att där sitter en med fel watt-tal vad vet jag? Aldrig haft en bil med H1 som halvljus.

Jag har ju upptäckt lite kontiga saker med denna bilen innan så om det skulle vara fel lampa skulle inte förvåna mig alls..Men jag ska nog få rätt på det hela till slut! *ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar