29 november 2010

Förbannade internet!

Hej!

Ibland blir jag så jädra sur på internet. Söker efter en viss sak (drivrutiner till en väderstation) och får bara konstiga länkar som inte har med vad jag letar efter att göra. Precis som om den som har sajten jag hamnar på ska ha trafik till varje pris. Men det blir ju bara irriterande när man klickar på länk efter länk och visserligen hamnar på söksidor av olika slag men vad jag söker efter finns ju inte på sidan!

Varför ska då den sidan hamna bland sökresultaten på google? Och dessa sidor som i googles sökresultat ska innehålla mina sökord innehåller visserligen orden men på olika ställen och i andra sammanhang. Google brukar vara duktiga på att visa relevanta sökresultat men ibland blir väl deras sökrobot lurad.

Självklara länkar till tillverkaren leder ingenstans eller leder länken till en sida så hittar jag inga drivrutiner ändå. Gamla forum där folk i trådar letat efter samma sak som jag leder bara till "sidan kunde inte hittas"!

Fan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar