4 november 2010

Börjar bli trött

Hej!

Ursäkta min negativitet just idag men det står ju i bloggens rubrik "Om mina tankar, funderingar och förehavanden" och det behöver inte nödvändigtvis bara innebära positiva inlägg.

Jag börjar bli trött på min situation vad gäller diskbråck och ischiasbesvär nu efter snart en månads sjukskrivning. Det får ju gå men tråkigt är det att bara gå här och dra. Sova tre timmar i stöten på natten trots värktabletter och vakna av värk i benet och behöva trava omkring i en halv timme innan jag kan prova sova igen.

Ska kanske kontakta läkaren och be om att få något starkare än panodil och ibumetin just för att få sova hela natten. Men å andra sidan jobbar jag ju inte så jag kan kanske stå ut tills jag blir bra. Dagtid promenerar jag lite i det gråa vädret. Väl hemma igen kan jag inte sitta mer än 5 min i en soffa utan att känna av ischiasen. Att inte se solen påverkar mig mycket och gör tillvaron än tråkigare.

Det blir till att stå vid datorn. Inte ens när jag äter middag sitter jag ner utan står upp och äter. Idag har jag städat min verkstad som såg hemsk ut efter mitt bilmekande så lite tid gick. Lövräfsande ingår också i den dagliga rutinen. I veckorna som gått har jag haft att göra med bilmekande men båda bilarna är körklara nu så där är liksom inget mer att göra. Kanske ska köpa mig ännu en 5 000 kr-bil? *skratt*

Tv blir det rätt mycket men det blir ju så tråkigt i längden att stå eller ligga i soffan och glo på tv hela dagarna. Någon tur till byn för att handla gör jag då och då trots värken i benet när jag sitter i bilen. Handla mat måste jag ju. När jag jobbar vill jag vara ledig men när jag är "ledig" och sjukskriven vill jag köra buss.

Jag blir bra, det vet jag men idag är det ovanligt tråkigt tycker jag. Det sämsta med det hela är att jag inte får sova hela natten i ett svep. Vid min förra sjukskrivningsperiod för två år sedan hade jag aldrig ont när jag låg ner och kunde för att slippa värken just ligga i sängen.

Bo-pessimisten *ler*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar