25 oktober 2010

Läkemedel och bilar

Hej!

Skit är det med diskbråk och ischiassmaärta.

Men det är ju skönt att vi i vårt moderna samhälle har effektiva läkemedel att ta till när det blir för jävligt. Vad jag gjort utan Panodil och Ibumetin vet jag inte för sova går helt enkelt inte utan dessa preparat i kombination. 2 x 500mg Panodil och 1 x 400mg Ibumetin tar i princip bort all ischiassmärtan när jag ligger i sängen och låter mig sova 4-5 timmar utan avbrott.

Jag fick en allergisk reaktion (1 av 1 000 får detta) av Ibumetin märke jag när jag åt dom dygnet runt i form av nässelutslag på kroppen men till natten tar jag en Ibumetin ändå och verkar slippa utslagen. Utslag som bara var just utslag som inte kliade.

Dagtid kan jag minimera läkemedelsintaget och försöka hålla igång kroppen istället för det hjälper faktiskt. Mitt fynd härom veckan i form av en Seat Toledo har varit i mina mekhänder i en vecka nu. Skruvar någon timme varje dag när det är uppehållsväder. Och det är bra för ischiasen att kroppen är igång i olika kroppsställningar.

Kul är det ju att man utan reparationshandbok men med hjälp av youtube och olika bilforum på nätet kan få klart för sig hur man ska gå tillväga med reparationerna. Kamremsbyte och termostatbyte är inte så jädra självklara i sätten det ska göras på denna bil. Kamremmen var inte så farlig faktiskt men termostaten! Vad jag fått plocka av för att komma åt!

Kamremmen är på plats och den trasiga termostaten är bortmonterad. Kvar återstår imontering av termostat och ihopskruvande av bilen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar