30 oktober 2010

Seat Toledo del 2 och att sitta är inte alls bra

Hej igen!

Ljudet från motorn på min Seat Toledo var inget annat än att kamremmen var för hårt spänd. Eftersom det finns ett speciellt verktyg för att spänna spännrullen trodde jag ju att man skulle ta i lite och spänna ordentligt men ack så fel jag hade! Det ska inte alls spännas hårt och verktyget behövs egentligen inte för spännaren ska bara spännas litegrann.

Jag gick imorse ut och släppte på spännaren och märkte att oljudet minskade och sen släppte jag lite till och vinandet försvann helt. Enligt en skribent på ett forum som verkar veta vad han skriver om så ska en kamrem aldrig vina eller föra oväsen även om den är helt ny. Den ska spännas lagom mycket och sen kan man glämma remmen i 9 000 mil för någon efterspänning behövs inte.

Så så är det med den saken!

Eftersom jag nu gått och dragit här hemma sedan den 11 okt så kände jag att jag fick allt röra på mig lite. Sagt och gjort så planerade jag när värktabletterna skulle kicka in och satte mig i min Seat Toledo för att köra till Biltema vilket tar 45 min. Första 15 min kände jag ingenting i benet men sen började det fanimig i ischiasnerven!

Jag fick stanna halvvägs och sträcka på benet. Väl inne på Biltema haltade jag runt lite för att sen kunna gå normalt och sen var det dags att köra hem igen. Jävlar vad det sprängde i benet och ända ner i fotsulan. Nu är jag hemma och står vid datorn och nu är det rätt lugnt.

Jag köpte fyra liter helsyntetisk olja till Seaten. 229 kr bara och det är oslagbart för denna kvalitetsoljan. Oljefilter och luftfilter blev det också. En sats med fyra hjulsidor i plast (för att dölja de gräsligt fula fälgarna), ett par vinterhandskar i prima kvalité och en 10-pack trägalgar.

Se där vad man kan fynda! *skratt*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar