7 september 2010

Telia och telefonkö

Hej!

Jag har all kommunikation hos Telia via telejacket och ADSL. Bredband, ip-telefoni och tv. Allt samsas så fint så genom de två koppartrådarna.

Fungerat utan några större problem i flera år. Men häromdagen dog internet och telefonen så där bara men tv:n fungerade. Ringde och felanmälde och jodå: vänta 30 min så ska allt fungera efter att jag fixat i datasystemen fick jag veta. Bredbandet gick igång men inte telefonen. Ringt flera gånger men inget har fått telefonen att fungera. För fjärde gången ringde jag idag och nu fick jag prata med en synnerligen duktig människa som förstod att trots att allting såg perfekt ut i systemen så fungerade det ju inte. Jo hon fick höra de konstiga signalerna från hemtelefonens högtalare via mobilen som jag pratade i.

En ny gateway (Thomson TG787) ska anlända om några dagar för det måste varit den som la av vad gäller telefonin då för några dagar sedan. Så det blir nog bra!

Telefonkö ja... 39 min i kö idag för att när det sägs "Ditt samtal kopplas fram" bara bli stendött i mobilluren! Efter 39 min väntan! Ringde igen och nu var det "bara" 20 min väntan och vad tror ni händer när det magiska "Ditt samtal kopplas fram" sägs? Stendött i luren igen! Men så lät det efter 3 sek: "Du är nummer 1 i kö och ditt samtal kopplas fram" och sen förblev jag kopplad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar